Filmtips: When we first met

• 21.02.2018, 21:00

(Kilde)

Detter er en ganske ny film på Netflix som er en utrolig søt komedie. Den handler om Noah som er sjalu på Ethan som er sammen med Avery, hans drømmekvinne som satte han i friendzone. Han får mulighet til å reise tilbake i tid for å gjøre om på skjebnen om og om igjen for å vinne henne over. Men hva ender han opp med?

(Kilde)

(Kilde)

Har du sett denne filmen?

Farmen kjendis 2019

• 16.02.2018, 16:40

Jeg har sett en del plasser at det har vært snakk om at det var så mange c-kjendiser i farmen kjendis i år, og at folk håper det blir bedre i neste sesong. Jeg tror aldri noen framtidige sesonger av farmen kjendis kan erstatte deltakerne i sesong 1.
Men en tanke slo meg under søndagens finale. Hadde det ikke vært gøy om jeg skrev et blogginnlegg om hvem jeg ønsker å se i en eventuell sesong 3 til neste år? Det synes nå i hvert fall jeg hørtes ut som en god idé.

(Bildekilder:Tone Damli Aaberge. Solveig Kloppen. Ari Behn. Thomas Giertsen. John Carew. Truls Svendsen. Finn Schjøll. Hellstrøm. Else Kåss Furuseth. Sophie Elise. Astrid S. John Arne Riise.)

Er ikke dette stjernefarmen, så vet ikke jeg!

Er du enig i noen av mine forslag / hvem vil du helst se i en eventuell sesong 3?

#farmen #farmenkjendis #tv2 #sumo

Serietips: Summer house

• 14.02.2018, 16:30

Hvis du er som meg, og liker amerikansk reality, så anbefaler jeg å skaffe dere Hayu. Nå husker jeg ikke om alt innhold fra Hayu ligger ute på sumo, men de har et samarbeid som gjør at du kan lage deg en bruker på Hayu.com og koble sammen sumokontoen din, så får du se ett hav av realityserier! Utrolig kult for meg i hvert fall hehe. Jeg liker i hvert fall å bruke sumo til de norske programmene jeg ser, så bruker jeg Hayu til alt det andre.

Tilbake til serien. (Hayu og Sumo)
Summer house handler om en vennegjeng fra NYC som jobber hardt i ukedagene, men som bruker hver helg hele sommeren sammen i et sommerhus. Dette er noe de har gjort i mange år, men som nå har blitt fanget opp av et kameracrew. Det ligger ute 1 hel sesong, og så går sesong 2 nå. Det kommer en ny episode hver uke. Serien byr på drama, konflikt, kjærlighet og hjertesorg. En typisk maiken-serie, som jeg elsker å se når kjæresten har ettermiddag, eller rett og slett en god søndagsserie.

Liker du amerikansk reality?

#tv2 #sumo #reality

Ranias flukt

• 07.02.2018, 17:45

Ranias flukt er en skikkelig bra og rørende dokumentarfilm om Rania på 20 år. Med et kamera i hånden og noen småsaker i sekken følger vi henne på flukt fra krigsherjede Syria. Det byr på store utfordringer når grensene i Europa blir stengt pga flyktningestrømmen. Denne er virkelig vært å se! Og du finner den gratis på NRK sine nettsider.

//Foto: Anders Hammer //

Jeg ble skikkelig rørt av denne dokumentaren og på et tidspunkt klarte jeg ikke stoppe tårene fra å trille. Jeg synes det er helt grusomt å tenke på hva de opplever, og man får seg en liten (stor) tankevekker når man faktisk får se det på film også.

Her hvor jeg bor, er det veldig veldig mange flyktninger, både voksne og barn. Her blir de godt tatt i mot og går i barnehage og på norsk opplæring. Jeg synes det er en stor ressurs å få de til landet vårt. Det å lære om nye kulturer synes jeg er veldig berikende. Jeg savner å jobbe med flyktningebarn i barnehagen, for i den nye jobben er det ingen flyktninger. De gir meg så mye! Mye mer enn jeg visste, mye mer enn jeg var klar over før jeg plutselig ikke hadde noe med de å gjøre på kloss hold lengre. Så jeg håper virkelig jeg får muligheten til å jobbe med de igjen. Men aller mest håper jeg på fred.

Ta vare på hverandre

#Dokumentar #nrk #krig

Filmtips: Step Sisters

• 31.01.2018, 18:10
Her kommer ukas filmtips. Dette er en ny film, som kom ut 19. januar, og som er en Netflix originalfilm. Dette er ikke av den type film "WOW DENNE ER SÅ BRA", men jeg liker i hvert fall å se typiske "jentefilmer" i ny og ned. (Nå mener jeg ikke at den ikke er for gutter, men dere skjønner vel hva jeg mener)

FIlmen handler om Jamilah som er ei sorority jente som er kaptein på steppelaget, hun jobber for rektoren på universitetet, hun har kjæreste, gode venninner og hun har store planer om å følge i foreldrenes fotspor; nemlig Harvard Law School. Uten å røpe for mye av plottet, så tar livet en liten vending for Jamilah, og for å klare å komme seg på Harvard Law School må hun redde ryktet til skolen, som ble ødelagt av Sigma Beta Beta, et annet sororityhus fult av festglade hvite jenter som har skjemt seg ut på internett. Og Hvordan skal hun redde skolens ære? Jo, hun blir tvunget av rektoren til å få disse jentene til å vinne den mest prestigefulle konkurransen innen stepping "Steptacular". Filmen byr på kulturforskjeller, drama, kjærlighet, og mer.

Trailer:

Så, hvis du ikke alltid er så opptatt av ratings på IMDB (denne har 5,3), så anbefaler jeg denne filmen.

Har du sett denne? Kommer du til å se den?

How to get away with murder

• 25.01.2018, 21:42

Nå kommer det serietips til dere, og dette er virkelig en av de beste seriene jeg noen sinne har sett, og jeg har sett ganske mange! For de av dere som er opptatte av ratings så har denne 8,2/10 på imdb, noe som er ganske høyt.

Jeg hadde lenge gått og venta på at serien skulle komme på netflix, for jeg hadde hørt mye om den på talkshows fra USA. Da jeg endelig oppdaget at den var kommet, var det bare å sette seg i sofaen og trykke på play. Heldigvis fikk jeg kjæresten med på å se det, og det ble liksom det eneste vi gjorde, til vi hadde sett alt ferdig. Det ligger ute 3 sesonger på netflix, og den fjerde sesongen er begynt å rulle i USA. Jeg får se om vi klarer å vente til sesong 4 kommer på netflix, eller om vi streamer den online.

Serien handler om ei dame som heter Annalise Keating som er forsvarsadvokat og professor, og hennes fem utvalgte praktikanter fra klassen (Wes, Connor, Michaela Asher og Laurel). De begynner å jobbe for hennes firma sammen med henne og hennes to andre ansatte (Bonnie og Frank), og er til god hjelp i sakene for klientene deres, men det tar ikke lang tid før de blir innblandet i en drapssak.
Serien hopper (på en positiv måte) mye tilbake i tid, noe som jeg synes gjør at spenningen er høy gjennom alle episodene. Det du trodde du hadde løst, ble plutselig om til et helt annet scenario. Serien er absolutt å anbefale om du liker serier med spenning, drama og komedie!

HOW TO GET AWAY WITH MURDER - ABC's

Har du sett How to get away with murder? Hva synes du?

Helt perfekt!

• 17.10.2017, 19:53

Idag har jeg vært hos tannlegen. Måtte ringe dem i går for å få akutt time, og idag tidlig dro jeg på tannlegekontoret. Ble ikke overrasket da jeg måtte trekke enda ei visdomstann pga plassmangel i munnen, som hadde resultert i tyggesår i kinnet. Denne gangen var det den i overkjeven, og heldigvis var dette fort gjort! Forrige gang tok jeg nede og måtte sy osv. Fikk betennelse og hele pakka,?så håper bare det går bra denne gangen. Har ikke så veldig vondt nå lenge så ser positivt på det.

//På tur hjem fra tannlegen. hehe

Jeg dro hjem etter trekkingen og har egentlig bare sovet og sett på TV siden. Har blødd litt så har bare prøvd å tatt det med ro. Vi har sett på serien Helt Perfekt , med Thomas Giertsen, og både jeg og kjæresten er helt hekta. Vi begynte først med å se sesong 6 og 7 forrige uke, og idag har vi begynt på nytt på sesong 1. Hvis du er interessert i et kleint, norskt humorprogram , hvor du kommer til å le så mye til du gråter til tider, så MÅ du se det! Jeg lo i hvert fall til jeg gråt i ste av en episode. Ansiktsuttrykkene til Thomas Giertsen er så sykt priceless!

//Bilde fra Dplay

Håper alle har en fin tirsdags kveld ♥

// Har du sett Helt Perfekt?

Orange is the new black

• 12.09.2013, 20:00

Nå kommer det en liten serie-anbefalning for dere som liker å se serier som er komedie, crime og drama. For det elsker jeg. Jeg og kjæresten fiksa netflix for litt siden, og da oppdaget jeg en serie som heter Orange is the new black, og det så jeg ferdig på ikke så alt for lang tid. Nå går jeg bare å venter på at sesong 2 skal komme ut!

Serien handler om ei jente som er i 30 årene, som blir dømt for en forbrytelse som hun gjorde for over 10 år siden. Hun blir dømt for å ha transportert penger i forhold til dopsalg som hennes kjæreste solgte på den tiden. Det byr på dramatikk og humor når hun blir satt i et kvinnelig fengsel med mange forskjellige personligheter, og det blir ikke noe bedre av at ekskjæresten havner i samme fengsel. Dette er selvfølgelig dramatisk for henne fordi hun har en forloved på utsiden som ikke er så glad for at hennes ekskjæreste er i samme fengsel. (han er mann og eksen er en dame, bare for å oppklare i deres forvirring) Det er faktisk også basert på en ekte historie.

Jeg anbefaler denne serien på det sterkeste! Den siste episoden i sesong 1 var så utrolig spennende at jeg ble skikkelig irritert for at det var akkurat den slutten som det var... Klarer jo ikke å vente...

Noen som har sett denne serien?:) Liker dere den?

people like us..

• 10.10.2012, 17:58

Her om dagen så jeg en ny film som er kommet som heter people like us! Den kommer ut i Norge 12. Oktober, så da kommer den vel på kino der du bor.
Jeg syntes den var kjempe bra! Trodde faktisk ikke det kom til å være en film som var verdt å se, men siden jeg ser det meste nytt så jeg den, og ble positivt overrasket. Den har fått terningkast 7,1 av 10 på IMDB, så det er ganske bra.

Den handler om en mann som får vite at faren hans som han ikke hadde så godt forhold til er død. Så finner han ut at alle pengene han tror han får tilhører noen andre, som faren da på brev har bedt han om å lever til den personen. Han finner ut hvem denne personen er, og det er ikke som han trodde til å begynne med. Han har vanskeligheter med å fortelle sannheten til denne personen, for det ligger jo mye mer bak sannheten enn at faren hans ville gi en random person sååå mye penger.
Den er morsom, og dramatisk! Verdt å se synes nå jeg. Mange bra skuespillere med i filmen <3

Sett noen bra filmer i det siste?

..what to expect when you're expecting..

• 26.09.2012, 18:26

What to expect when youre expecting er en sykt koselig og morsom film. Så den for litt siden med min flotte kjæreste, og han likte den nok han også!
Filmen er en blanding av komedie, romanse og drama, og den handler om kjærlighetslivet og livet generelt til fem forskjellige mennesker, som naturligvis etter tittelen, har en baby på vei.Noen har det tøft, mens andre har det lettere, noen har en one night stand og blir forelsket siden de er gravide men ting går ikke som planlagt for de fleste. Filmen er ganske spennende også.

Jeg elsker de filmene som er sånn, hvor det handler om forskjellige folk som på ett vis er knyttet til hverandre! Spesielt siden det er så mange kjente og morsomme fjes med. Er ikke sikker på om den har gått på kino her i Norge, men det har den helt sikkert. Husker første trailer jeg så, jeg var så spent på filmen og venta i spenning på at den skulle komme til nedlastning, og filmen skuffet ikke i det hele tatt. Cameron Diaz er bare så sykt råååå! Tror ikke det er noen andre kvinnelig skuespiller som får meg til å le like mye som henne!

Har du sett denne filmen, og hva synes du om du har gjort det?

serieanbefaling: Covert affairs

• 22.09.2012, 12:11

Jeg klarte da å våkne av meg selv klokken halv 7... Helt sykt siden det er helg, men så sovnet jeg ganske tidlig i går kveld da, siden jeg blir ganske sliten etter jobb.
Er egentlig bare positivt at jeg våknet så tidlig, for da har jeg tid til å rydde på rommet mitt og sånt før min kjære Jørgen kommer til meg senere i dag! Jeg er en av dem som aldri klarer å holde det ryddig på rommet i mer enn en dag,  klær over alt!

Frem til nå har jeg bare ligget i sengen å glodd på Covert affairs, og etter episoden jeg ser nå skal jeg komme meg i ryddingen. Covert affairs er en sykt bra serie om en dame som er CIA-agent, og det er veldig spennende. Hun har en god venn og kollega som spiller blind, og jeg synes det er veldig facsinerende å se på hvor flink han er til å spille blind! Dette er virkelig en serie jeg anbefaler om du er interessert i litt action, i stede for jentedramaserier 24/7! Serien har også fått 7,2 i vurdering på IMDB, noe som er veldig bra!

Har du noen serier å anbefale?
Har sett det meste, men kanskje det er noe der ute som er interessant som jeg ikke har sett:)

Om meg