Film / serie

Politiet

Halla. Nå har kjæresten akkurat dratt på fotballkamp, og jeg bare ligger i sengen å sløver. Har vært syk hele uken, så kjenner jeg ikke er i noe spesielt god form.. Blir neppe noe kamptitting på meg i dag.

Har satt på Politiet på Dplay, jeg vet ikke hvorfor, men jeg har det siste året blitt så utrolig interessert i å se på Nattpatruljen, Politiet, og alt annet som har med politi/FBI å gjøre. Bruker å se mange Amerikanske dokumentarserier på Netflix og ViaPlay. Litt merkelig, men synes det er såå spennende! Drømmen er jo å bli CIA agent, men den drømmen er nok lost for leeenge siden. Det beste var jo da jeg var i Tromsø i April, og faktisk "møtte" på Jørgen fra Nattpatruljen! Ble helt starstruck jeg!

Hadde jeg vært interessert i ordentlig trening og sånt, så hadde jeg nok søkt meg inn på politiskole etter lærlingetiden hehehe. Neida. Men å jobbe i fengsel tror jeg at jeg godt kunne gjort! Kanskje med de som har rusproblemer, siden jeg er veldig interessert i rusproblematikken.

Er du interessert i slike serier du også?

Orange is the new black

Nå kommer det en liten serie-anbefalning for dere som liker å se serier som er komedie, crime og drama. For det elsker jeg. Jeg og kjæresten fiksa netflix for litt siden, og da oppdaget jeg en serie som heter Orange is the new black, og det så jeg ferdig på ikke så alt for lang tid. Nå går jeg bare å venter på at sesong 2 skal komme ut!

Serien handler om ei jente som er i 30 årene, som blir dømt for en forbrytelse som hun gjorde for over 10 år siden. Hun blir dømt for å ha transportert penger i forhold til dopsalg som hennes kjæreste solgte på den tiden. Det byr på dramatikk og humor når hun blir satt i et kvinnelig fengsel med mange forskjellige personligheter, og det blir ikke noe bedre av at ekskjæresten havner i samme fengsel. Dette er selvfølgelig dramatisk for henne fordi hun har en forloved på utsiden som ikke er så glad for at hennes ekskjæreste er i samme fengsel. (han er mann og eksen er en dame, bare for å oppklare i deres forvirring) Det er faktisk også basert på en ekte historie.

Jeg anbefaler denne serien på det sterkeste! Den siste episoden i sesong 1 var så utrolig spennende at jeg ble skikkelig irritert for at det var akkurat den slutten som det var... Klarer jo ikke å vente...

Noen som har sett denne serien?:) Liker dere den?

people like us..

Her om dagen så jeg en ny film som er kommet som heter people like us! Den kommer ut i Norge 12. Oktober, så da kommer den vel på kino der du bor.
Jeg syntes den var kjempe bra! Trodde faktisk ikke det kom til å være en film som var verdt å se, men siden jeg ser det meste nytt så jeg den, og ble positivt overrasket. Den har fått terningkast 7,1 av 10 på IMDB, så det er ganske bra.

Den handler om en mann som får vite at faren hans som han ikke hadde så godt forhold til er død. Så finner han ut at alle pengene han tror han får tilhører noen andre, som faren da på brev har bedt han om å lever til den personen. Han finner ut hvem denne personen er, og det er ikke som han trodde til å begynne med. Han har vanskeligheter med å fortelle sannheten til denne personen, for det ligger jo mye mer bak sannheten enn at faren hans ville gi en random person sååå mye penger.
Den er morsom, og dramatisk! Verdt å se synes nå jeg. Mange bra skuespillere med i filmen <3

Sett noen bra filmer i det siste?

..what to expect when you're expecting..

What to expect when youre expecting er en sykt koselig og morsom film. Så den for litt siden med min flotte kjæreste, og han likte den nok han også!
Filmen er en blanding av komedie, romanse og drama, og den handler om kjærlighetslivet og livet generelt til fem forskjellige mennesker, som naturligvis etter tittelen, har en baby på vei.Noen har det tøft, mens andre har det lettere, noen har en one night stand og blir forelsket siden de er gravide men ting går ikke som planlagt for de fleste. Filmen er ganske spennende også.

Jeg elsker de filmene som er sånn, hvor det handler om forskjellige folk som på ett vis er knyttet til hverandre! Spesielt siden det er så mange kjente og morsomme fjes med. Er ikke sikker på om den har gått på kino her i Norge, men det har den helt sikkert. Husker første trailer jeg så, jeg var så spent på filmen og venta i spenning på at den skulle komme til nedlastning, og filmen skuffet ikke i det hele tatt. Cameron Diaz er bare så sykt råååå! Tror ikke det er noen andre kvinnelig skuespiller som får meg til å le like mye som henne!

Har du sett denne filmen, og hva synes du om du har gjort det?

serieanbefaling: Covert affairs

Jeg klarte da å våkne av meg selv klokken halv 7... Helt sykt siden det er helg, men så sovnet jeg ganske tidlig i går kveld da, siden jeg blir ganske sliten etter jobb.
Er egentlig bare positivt at jeg våknet så tidlig, for da har jeg tid til å rydde på rommet mitt og sånt før min kjære Jørgen kommer til meg senere i dag! Jeg er en av dem som aldri klarer å holde det ryddig på rommet i mer enn en dag,  klær over alt!

Frem til nå har jeg bare ligget i sengen å glodd på Covert affairs, og etter episoden jeg ser nå skal jeg komme meg i ryddingen. Covert affairs er en sykt bra serie om en dame som er CIA-agent, og det er veldig spennende. Hun har en god venn og kollega som spiller blind, og jeg synes det er veldig facsinerende å se på hvor flink han er til å spille blind! Dette er virkelig en serie jeg anbefaler om du er interessert i litt action, i stede for jentedramaserier 24/7! Serien har også fått 7,2 i vurdering på IMDB, noe som er veldig bra!

Har du noen serier å anbefale?
Har sett det meste, men kanskje det er noe der ute som er interessant som jeg ikke har sett:)